Jak inaczej przekonać do usługi lub produktu aniżeli przekonując prawdopodobnego kontrahenta, że to, co proponujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Pokazać mu to bezsprzecznie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.
reklama interaktywna Kraków
Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to typ reklamy, w jakiej nadawca nie jedynie przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, lecz też pozwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego rodzaju reklamy są miarodajną nowością, w następstwie tego, że uprzednio nie do końca wolno było je w ogóle wykonać, z uwagi na technologię. Współcześnie reklamą interaktywną równie odpowiednio wolno nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma okazję głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie także ścisła interakcja inaczej szansę decydowania w czasie realnym i uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór najlepszych kampanii interaktywnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę pośród tego typu reklam na pewno zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama popularnych deserów, w jakiej chodziło o to, by odbiorca w stanie osobiście zaprojektować swój prywatny smak deseru, integrując poszczególne jego składniki
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni idealną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety wydawana była reklama z kodem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu oraz ulokowaniu telefonu na gazecie, można było zobaczyć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Żeby reklama interaktywna była wydajna musi nie tylko łączyć mentalnie klienta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, żeby kontrahent, jaki już się zaangażował, później dokonał takiego wyboru, który przyzwoicie mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem wcześniej angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest zwykle ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na stronę czy banner, ale cały ciąg narzędzi, jakie umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, by podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on trafny technicznie i łatwy.